”Vi har omfördelat 60 miljoner tillbaka till kunderna”
Fler och fler upptäcker fördelarna med P2P och styrkan i vår tjänst för investeringar och lån mellan privatpersoner. Bara under första kvartalet 2018 ökade antalet nya kunder med 300 % jämfört med samma period året innan och sedan lanseringen i april 2016 har hela 60 miljoner räntekronor omfördelats tillbaka till våra kunder i form av lägre låneräntor och högre sparräntor. Pengar som annars hade slösats bort på höga avgifter och dåliga räntor hos de traditionella aktörerna.
Att det uppstår fantastiska saker när människor möts direkt och utbyter tjänster med varandra är idag tydligt i många branscher. Att vi nu även – äntligen – börjar se samma utveckling i den ofta så konservativa finansbranschen är väldigt välkommet och ett tecken på att ett intresse och behov för enklare, smartare tjänster inom finans är reellt.
Omfördelat 60 miljoner
”Vi utmanar, omfördelar och gör finansieringsmarknaden mer rättvis”, säger Jonathan Klein, vd Brocc. ”Vårt mål är att bli det naturliga valet för dem som tröttnat på de traditionella aktörerna, på orimliga villkor och dåliga räntor. Många konsumenter är i dag missnöjda med sin nuvarande situation men upplever tyvärr att det inte finns några alternativ på marknaden. Att vi hittills har överfört 60 miljoner kronor tillbaka till kunderna genom bättre räntor visar att det faktiskt finns alternativ på marknaden som är riktigt bra”, avslutar Jonathan Klein.
Stark tillväxt tecken på uppskattad tjänst
”Vi växer starkt nu och det känns fantastiskt roligt att fler och fler, såväl konsumenter som professionella investerare, upptäcker hur smarta och okomplicerade våra tjänster är och fördelarna med P2P”, säger Jonathan Klein. "Vi ser en oerhört stark efterfrågan från investerarna som ökat med över 100% sedan oktober vilket visar att vi har en riktigt bra tjänst som våra kunder är nöjda med”.